Grupp- förfrågan och bokning

Steg för steg guide hur du bokar en gruppbokning via guestit

By Olof KernellJanuary 21, 2025
Grupp- förfrågan och bokning
På Guestit är vi stolta över att erbjuda bekväma och praktiska bostäder för korttidsuthyrning på flera platser i Sverige såsom Stockholm, Göteborg, Åre. Om du är intresserad av att göra en gruppbokning (fem eller fler bostäder), vänligen följ stegen nedan.

FÖRFRÅGAN
För gruppbokningar (bokningar av fem eller fler bostäder):
1. Besök vår webbplats (guestit.se) och sök på de relevanta datumen och geografi för att hitta de önskade bostäder i vårt bostadsutbud.

2. Skicka därefter en förfrågan direkt via e-post till guest@guestit.se. Vänligen ge oss följande information:
  • Kontaktpersons namn  
  • Kontaktpersons e-postadress  
  • Kontaktpersons telefonnummer  
  • Företagsuppgifter för faktura  
  • Antal gäster  
  • Antal önskade lägenheter  
  • Incheckningsdatum  
  • Utcheckningsdatum  
  • Stad  
  • Föredragen plats i staden  
    • Länk(ar) från guestit.se  
  • Syftet med resan  

3. Få offert:  
När vi har mottagit din förfrågan kommer en medlem i vårt kundserviceteam att kontakta dig inom 48 timmar med ett anpassat förslag för din bokning:  
- Tillgänglighet  
- Beskrivning av bostäderna  
- Pris för hela gruppbokningen  

Observera att vid detta skede är bokningen inte bekräftad. Vi kommer att hålla dessa bostäderna reserverade i 48 timmar. Om vi inte mottar en bekräftelse efter 48 timmar kommer bostäderna att släppas för bokning.

BOKNING & AVTAL  
1. Granska förslaget:  
Granska noggrant det föreslagna erbjudandet och bekräfta detaljerna inom 48 timmar. Meddela oss om du behöver några justeringar.

2. Bekräfta bokningen:  
Svara på förslagsmejlet med en bekräftelse om du vill boka boendet för din grupp. Vi kommer då att skicka en faktura för att reglera betalningen för din bokning. Fakturan måste betalas inom 5 arbetsdagar.  

Observera att bokningen INTE är bekräftad förrän betalningen har mottagits.  

För gruppbokningar för längre vistelser (bokningar över 30 dagar) kan vi erbjuda månadsbetalning. Första månaden betalas alltid i förväg.  

GÄSTERNAS KONTAKTUPPGIFTER 
För att säkerställa en smidig upplevelse för alla gäster ber vi om kontaktuppgifter för alla gäster som kommer att bo i fastigheterna minst 72 timmar före incheckning.  

1. Gästinformation som behövs:  
- Gästens namn  
- Gästens e-postadress  
- Gästens telefonnummer  

2. Rumstilldelning:  
Meddela oss om du har specifika önskemål om lägenhetstilldelning (gruppera vissa gäster tillsammans eller önskade sovarrangemang). Om inget anges så gör vi detta efter bästa förmåga.

INFORMATION OM INCHECKNING  
Incheckning:  
Vårt kundserviceteam kommer att ge varje gäst nödvändig information för att checka in i fastigheten, inklusive tillgång till vårt nyckelsystem. Gästerna kommer också att få information om specifika detaljer om den bokade fastigheten.

KONTAKT UNDER VISTELSEN  
Kommunikation under vistelsen:  
Under gästernas vistelse kommer varje gäst att kunna kommunicera direkt med vårt kundserviceteam via chatt/e-post och vid nödsituation via telefon. Vårt team är tillgängligt varje dag från 08.00 till 23.00 via chat, e-post och telefon.

INFORMATION OM UTCHECKNING  
24 timmar före utcheckning kommer vårt kundserviceteam att kontakta varje gäst via e-post med de nödvändiga stegen för att checka ut från fastigheten samt detaljerade instruktioner om hur nycklar ska hanteras.

Om sen utcheckning önskas kan vi ordna detta i förväg mot en extra avgift.

TIDIG INCHECKNING OCH SEN UTCHECKNING  
Du kan begära tidig incheckning och sen utcheckning, vilket vi kan ordna baserat på tillgänglighet mot en extra avgift.

GuestitBlogsGrupp- förfrågan och bokning

Are you a home owner?

Rent your home with Guestit and start earning today.

Choose number of bedrooms