Vad gästerna säger
Judy
ungefär ett år sedan
Fördelarna: Man kan inte överträffa läget med enkel tillgång till tunnelbanan och utmärkta promenadavstånd till restauranger och andra intressanta platser i denna trevliga lägenhet. Parakey-appen är lättanvänd och vi hade aldrig några problem med att komma åt byggnaden eller lägenheten, och vi uppskattade den unika hissen. Duschutrymmet är utmärkt. Lägenheten var ren och sängarna bekväma. Nackdelarna: Vi hade några problem med vissa saker i lägenheten vid ankomsten, och kommunikationen gick via flera personer vilket gjorde situationen något förvirrande, men allt löstes till slut. Om du är en lättskrämd person så, även om vi inte hörde ljud från andra lägenheter (åtminstone inte under vår vecka där), kan gatuljud höras ganska tydligt även med stängda fönster. Vi upplevde att de förhandsangivna reglerna och villkoren var något överdrivna i vår upplevelse med Airbnb och formulerades på ett vis som kändes väldigt strikt om man inte följde anvisningarna för avresestädningen, vilket lämnade ett litet eftertryck trots en annars mycket positiv vistelse.
Fördelarna: Man kan inte överträffa läget med enkel tillgång till tunnelbanan och utmärkta promenadavstånd till restauranger och andra intressanta platser i denna trevliga lägenhet. Parakey-appen är lättanvänd och vi hade aldrig några problem med att komma åt byggnaden eller lägenheten, och vi uppskattade den unika hissen. Duschutrymmet är utmärkt. Lägenheten var ren och sängarna bekväma. Nackdelarna: Vi hade några problem med vissa saker i lägenheten vid ankomsten, och kommunikationen gick via flera personer vilket gjorde situationen något förvirrande, men allt löstes till slut. Om du är en lättskrämd person så, även om vi inte hörde ljud från andra lägenheter (åtminstone inte under vår vecka där), kan gatuljud höras ganska tydligt även med stängda fönster. Vi upplevde att de förhandsangivna reglerna och villkoren var något överdrivna i vår upplevelse med Airbnb och formulerades på ett vis som kändes väldigt strikt om man inte följde anvisningarna för avresestädningen, vilket lämnade ett litet eftertryck trots en annars mycket positiv vistelse.
Georg
ungefär ett år sedan
Vi hade en underbar tid på boendet! Läget var perfekt, med allt väsentligt i närheten och en mycket bra förbindelse till Stockholms centrum.Det uppstod ett problem i lägenheten.Kommunikationen kring detta var mycket vänlig och hjälpsam.Vi kände oss väldigt välkomna.Tack för vistelsen!
Vi hade en underbar tid på boendet! Läget var perfekt, med allt väsentligt i närheten och en mycket bra förbindelse till Stockholms centrum.Det uppstod ett problem i lägenheten.Kommunikationen kring detta var mycket vänlig och hjälpsam.Vi kände oss väldigt välkomna.Tack för vistelsen!
Ludwik
ungefär ett år sedan
Lägenheten var ren, modern och solig – precis som profilen beskriver, så vi hade inga klagomål vad gäller själva boendet. Däremot var kommunikationen från förvaltningsföretaget lite förbryllande. Vi fick flera strikta varningar om att inte begära saker som vi inte haft för avsikt att fråga om, samt hot om böter för att bryta mot mycket specifika regler som inte verkar finnas hos andra värdar. Ett exempel är att någon tidigare bad om den tredje toarullen, vilket nu innebär att vi måste skriva på ett avtal där vi förväntas köpa vårt eget. Att placera använda lakan på fel plats medför en påförd avgift på 200 SEK. Dessa exempel är bara en del av de regler vi stötte på. Ironiskt nog verkar inte värden alltid följa sina egna regler. När vi anlände fann vi att både disk och några av de utlovade basvarorna – som flaskan med schampo, soppåsar och de omtalade två toarullarna – saknades, och dessutom fungerade inte köksredskapen med induktionshällen som utlovat. Vanligtvis är vi inte alltför petiga, men om vår semester ska präglas av strikta regler och potentiella böter, anser vi att det är rimligt att värden också visar konsekvens och följer sina egna regler.
Lägenheten var ren, modern och solig – precis som profilen beskriver, så vi hade inga klagomål vad gäller själva boendet. Däremot var kommunikationen från förvaltningsföretaget lite förbryllande. Vi fick flera strikta varningar om att inte begära saker som vi inte haft för avsikt att fråga om, samt hot om böter för att bryta mot mycket specifika regler som inte verkar finnas hos andra värdar. Ett exempel är att någon tidigare bad om den tredje toarullen, vilket nu innebär att vi måste skriva på ett avtal där vi förväntas köpa vårt eget. Att placera använda lakan på fel plats medför en påförd avgift på 200 SEK. Dessa exempel är bara en del av de regler vi stötte på. Ironiskt nog verkar inte värden alltid följa sina egna regler. När vi anlände fann vi att både disk och några av de utlovade basvarorna – som flaskan med schampo, soppåsar och de omtalade två toarullarna – saknades, och dessutom fungerade inte köksredskapen med induktionshällen som utlovat. Vanligtvis är vi inte alltför petiga, men om vår semester ska präglas av strikta regler och potentiella böter, anser vi att det är rimligt att värden också visar konsekvens och följer sina egna regler.
S
Sarah
ungefär ett år sedan
Vi hade en mycket trevlig vistelse i denna lägenhet som var fullt utrustad – även för en vistelse med en bebis, vilket vi uppskattade väldigt mycket. Läget är också idealiskt, nära till allt. Vi blev dock något störda av en del oönskade lukter i badrummet. Observera att lägenheten ligger på tredje våningen utan hiss, vilket kan vara bra att tänka på. Slutligen hanteras uthyrningen av en professionell aktör, vilket innebär att du via deras webbplats måste hämta viss information och skicka in dina identitetshandlingar. Trots detta är det fortfarande ett bra alternativ.
Vi hade en mycket trevlig vistelse i denna lägenhet som var fullt utrustad – även för en vistelse med en bebis, vilket vi uppskattade väldigt mycket. Läget är också idealiskt, nära till allt. Vi blev dock något störda av en del oönskade lukter i badrummet. Observera att lägenheten ligger på tredje våningen utan hiss, vilket kan vara bra att tänka på. Slutligen hanteras uthyrningen av en professionell aktör, vilket innebär att du via deras webbplats måste hämta viss information och skicka in dina identitetshandlingar. Trots detta är det fortfarande ett bra alternativ.