Tips till dig som ska hyra ut din bostad under sommaren!
By Olof Kernell • February 12, 2024
Marknaden för korttidsuthyrning växer ständigt; detta trots regleringar som många städer runt om i världen introducerat för att säkerställa ett någorlunda utbud av långtidsboenden. Exempelvis introducerade London en 90-dagars max för Airbnb-boenden, men detta verkar inte ha haft någon märkbar effekt; under 2017 tredubblades Airbnb:s marknadsandel i staden. I Stockholm ser vi samma mönster: sharing is winning.
Nu är sommaren på väg och detta tenderar att vara en extremt busy tid för Airbnb-uthyrning. Människor söker just nu efter en välförtjänt flykt från vardagslivet genom diverse resor. Kanske har du planerat den perfekta sommarflykten med familjen eller en oförglömlig partyresa med vännerna. Korttidsuthyrning ger i så fall ett enkelt och behövligt extra klirr i kassan! Ta en titt på våra viktigaste råd för att plocka hem de allt så viktiga femstjärniga omdömena, genom att tillhandahålla en femstjärnig upplevelse. Här är det mest essentiella för att optimera intäkterna och säkerställa fler gäster för resten av året!
1. Vikten av den perfekta profilen
Omdömen, omdömen, omdömen. Det går inte att understryka hur viktigt en profil som inger trygghet och professionalitet är. Tänk dig att du ska äta på en restaurang i en ny stad och kollar TripAdvisor efter alternativ; man blir direkt avskräckt om man får läsa att en person blev serverad en medium-stek istället för en medium-rare. 86% av alla konsumenter avskräcks från att handla från en verksamhet med negativa online-recensioner. Vi på Guestit är pålitliga, professionella och trygghetsingivande genom våra femstjärniga omdömen.
2. Möt upp gästerna face-to-face
Vi rekommenderar att alltid träffa och hälsa på nya gäster. För att uthyrningen ska flyta på behövs en smidig check-in. Gästen, som kanske har suttit på ett 10-timmarsflyg över Atlanten vill så fort som möjligt kunna påbörja sin vistelse. Kring nycklar och portkoder kan alltid uppstå oklarheter, även om klara instruktioner har givits. På Guestit sköter vi, liksom allt annat, denna process (som annars kan vara frustrerande) på ett mycket smidigt sätt. Vi ger gästerna den perfekta starten på sin sejour.
3. Daglig marknadsgranskning
För att få så mycket som möjligt ut av din lägenhet är det centralt att känna till marknaden. Vi ser att en majoritet av boenden på har extremt mycket outnyttjad potential. När vi tagit en snabb titt på våra kunders lägenheter ser vi en tydlig plan för att få ut betydligt mycket mer. Vi har byggt en skräddarsydd prissättningsstrategi med data för närliggande objekt och trender. Dessutom har vi en lång erfarenhet av turism och techbranschen. Guestit kan hjälpa dig att öka intäkterna med 50%, utan extra jobb eller tid.
4. Glöm inte kommunikationen!
Kommunikation är nyckeln för att gästerna ska få den där femstjärniga upplevelsen som krävs. Ständig närvaro är inget som sköts av sig själv; om du har mycket att göra eller vill kunna slappna av är det enkelt att inte hinna med den där 24/7-servicen. På Guestit erbjuder vi gästsupport 24 timmar om dygnet vilket säkerställer att varje gäst känner sig värderad och återvänder för samma goda service.
5. Viktigt! Erbjud det där ”lilla extra” under sommaren
Nu under sommartider är det viktigt att ligga på topp. Att erbjuda en personlig och genuin känsla är något man alltid måste sträva efter. Det kan vara kaffe eller té när gästen anländer, det kan också vara att erbjuda ett komplett städat hem; vi använder oss av professionella städare mellan varje visit. Installera en fläkt i sovrummen om det blir för varmt under sommaren, alla små gester samverkar för att skapa den perfekta upplevelsen.
Skulle allt detta låta lite väl krångligt finns Guestit som det perfekta alternativet. Vi kan ta på oss allt arbete och leverera den optimala avkastningen för ditt boende.
Nu är sommaren på väg och detta tenderar att vara en extremt busy tid för Airbnb-uthyrning. Människor söker just nu efter en välförtjänt flykt från vardagslivet genom diverse resor. Kanske har du planerat den perfekta sommarflykten med familjen eller en oförglömlig partyresa med vännerna. Korttidsuthyrning ger i så fall ett enkelt och behövligt extra klirr i kassan! Ta en titt på våra viktigaste råd för att plocka hem de allt så viktiga femstjärniga omdömena, genom att tillhandahålla en femstjärnig upplevelse. Här är det mest essentiella för att optimera intäkterna och säkerställa fler gäster för resten av året!
1. Vikten av den perfekta profilen
Omdömen, omdömen, omdömen. Det går inte att understryka hur viktigt en profil som inger trygghet och professionalitet är. Tänk dig att du ska äta på en restaurang i en ny stad och kollar TripAdvisor efter alternativ; man blir direkt avskräckt om man får läsa att en person blev serverad en medium-stek istället för en medium-rare. 86% av alla konsumenter avskräcks från att handla från en verksamhet med negativa online-recensioner. Vi på Guestit är pålitliga, professionella och trygghetsingivande genom våra femstjärniga omdömen.
2. Möt upp gästerna face-to-face
Vi rekommenderar att alltid träffa och hälsa på nya gäster. För att uthyrningen ska flyta på behövs en smidig check-in. Gästen, som kanske har suttit på ett 10-timmarsflyg över Atlanten vill så fort som möjligt kunna påbörja sin vistelse. Kring nycklar och portkoder kan alltid uppstå oklarheter, även om klara instruktioner har givits. På Guestit sköter vi, liksom allt annat, denna process (som annars kan vara frustrerande) på ett mycket smidigt sätt. Vi ger gästerna den perfekta starten på sin sejour.
3. Daglig marknadsgranskning
För att få så mycket som möjligt ut av din lägenhet är det centralt att känna till marknaden. Vi ser att en majoritet av boenden på har extremt mycket outnyttjad potential. När vi tagit en snabb titt på våra kunders lägenheter ser vi en tydlig plan för att få ut betydligt mycket mer. Vi har byggt en skräddarsydd prissättningsstrategi med data för närliggande objekt och trender. Dessutom har vi en lång erfarenhet av turism och techbranschen. Guestit kan hjälpa dig att öka intäkterna med 50%, utan extra jobb eller tid.
4. Glöm inte kommunikationen!
Kommunikation är nyckeln för att gästerna ska få den där femstjärniga upplevelsen som krävs. Ständig närvaro är inget som sköts av sig själv; om du har mycket att göra eller vill kunna slappna av är det enkelt att inte hinna med den där 24/7-servicen. På Guestit erbjuder vi gästsupport 24 timmar om dygnet vilket säkerställer att varje gäst känner sig värderad och återvänder för samma goda service.
5. Viktigt! Erbjud det där ”lilla extra” under sommaren
Nu under sommartider är det viktigt att ligga på topp. Att erbjuda en personlig och genuin känsla är något man alltid måste sträva efter. Det kan vara kaffe eller té när gästen anländer, det kan också vara att erbjuda ett komplett städat hem; vi använder oss av professionella städare mellan varje visit. Installera en fläkt i sovrummen om det blir för varmt under sommaren, alla små gester samverkar för att skapa den perfekta upplevelsen.
Skulle allt detta låta lite väl krångligt finns Guestit som det perfekta alternativet. Vi kan ta på oss allt arbete och leverera den optimala avkastningen för ditt boende.
Are you a home owner?
Rent your home with Guestit and start earning today.
Choose number of bedrooms