Gästens behov i centrum 24/7
Fallstudie: Gästens behov i centrum 24/7
By Olof Kernell • March 13, 2024
Fallstudie: Gästens behov i centrum 24/7
Om ägaren Philip:
Philip jobbar med marknadsföring, har en konstnärlig sida och äger en vackert designad lägenhet på Kungsholmen. Han är väldigt noga med att se till att hans lägenhet tas om hand på rätt sätt. Philip har möbler och annan inredning som han älskar och inte vill ska skadas på något sätt.
Istället för att hyra ut sin lägenhet på lång sikt valde Philip att bli en del av delningsekonomin med Guestits hjälp.
Det skulle han inte ångra.
Det skulle han inte ångra.
Utmaningar:
- Att svara på alla förfrågningar inom en timme och konvertera dessa till bokningar
- Leverera en femstjärnig upplevelse vad gäller kommunikation och stöd till gäster
- Säkerställa att lägenheten hålls i bra skick
Genomförande:
- Våra kundservicehjältar svarar alltid snabbt och vänligt på alla förfrågningar
- Vi ser till att gästerna har all information om objektet, området, transportmedel och annat viktigt
- Vi screenar gästers profiler, tidigare omdömen och andra källor så att endast pålitliga gäster bor i lägenheten
Resultat:
- 100 % svarsfrekvens på gästförfrågningar, vilket leder till mer bokningar och högre ranking
- Svar på meddelanden och förfrågningar inom en timme och fler femstjärniga omdömen än liknande objekt i området
- Nöjda gäster som lämnar femstjärniga omdömen, vilket leder till högre intäkter i framtiden
Våra kundservicehjältar berättar:
"På Guestit älskar vi att hjälpa gäster att få en oförglömlig upplevelse i Sverige"
Maria
Maria
"Vi finns alltid tillgängliga när en gäst behöver hjälp med något, allt från incheckning till restaurangtips"
Wahid
Are you a home owner?
Rent your home with Guestit and start earning today.
Choose number of bedrooms